Eidsberg
Østfold
Aldri for sent for en sykkeltur ;o)
(Skrevet av lima 10.12.2007)

Tur foretatt: Desember 2007.

Trodde siste sykkeltur dette året ble gjennomført i november jeg, men den gang ei ;o)

Klar for nye topper i Østfold møtte jeg Obe på Mysen og sammen kjørte vi til p-plassen nedenfor Svarverud gård. Syklene var med og på fine faste slake grusveier gikk det raskt å sykle innover. Vi passerte flere fine vann på veien og etter ca 5 km kom vi frem til veikrysset. Her fulgte vi den bratte bakken opp til venstre. Syklet på denne et stykke helt til vi fant den blåmerkede stien som tok av til høyre. La fra oss syklene her og tok beina fatt på en ganske så våt og gjengrodd sti. Mye lyng og buskas i sporet. Stien var imidlertid godt merket med blåmerker så ette ca 30 min var vi fremme ved tårnet. Måtte selvfølgelig opp til toppen, og til tross for en del tåke klarte vi med litt fantasi å se 7 blåner. Selvfølgelig måtte vi bortom Søndre Stange Varde når vi først var her. Fin tydelig sti med god blåmerking, vakkert åslandskap og flotte vann gjorde denne avstikkeren til noe som var verdt å få med seg. Det ble ikke tid til en rundtur denne gangen så vi tok samme vei tilbake. Klarte å komme tilbake til bilen igjen uten å måtte ta frem hodelyktene……ganske ok siden batteriene var brukt opp på turen i Svelvik ;o).