p.f. 1 m

Overnattingstur på Skagastølsryggen
(Skrevet av obe 14.11.2007)

Tur foretatt: August 2003.

Startet i godvær på Turtagrø, gikk i fint driv oppover til Tindeklubbhytta på god sti. Herfra rett ut i steinura og opp til turens første mål, Nordre Skagastølstind. Fremdeles godt vær, men skyene hadde nå begynt å kretse rundt de høyeste toppene....
Fortsatte videre frem til Nebbet, og gikk ned i V-skardet. Her var det på med klatreutstyr, og i og med at vi var 5 stykker gikk det litt tid. Vi kom frem til Vesle Skagastølstind, og la oss til her for natten. Nå var vi kommet inn i tåka, og regnværet begynte tidlig neste morgen. Litt kjøligere men stemningen var god, og vi nøt stunden i disse bratte omgivelsene...bare synd vi ikke så den flotte utsikten som vi visste var der. Ned i Mohns skard og opp til topps på Storen. Kaldt og kjølig, vi tok vel bare et bilde her oppe, og så hastet vi videre ned til rapellfestene. Brukte lang tid og vi var ikke på Turtagrø før sent på kvelden. Hit skal jeg tilbake igjen i fint vær!

Juli 2007: Ny tur. Denne gangen opp Gjertvassbreen, over Styggedalstindene, Sentraltind og opp til Storen. Været? Knallfint helt til vi kom til Gjertvassskardet, deretter tåke, og atter tåke...resten av uka lå den der! Jeg gir meg ikke, denne toppen er verdt flere besøk....:o)