Sula
Møre og Romsdal
Flott kveldstur i solskinn
(Skrevet av Eva 24.06.2012)

Tur foretatt: Juni 2012.

Vi kom fra ferja Hareid-Sulevik og kjørte mot Langevåg og Molvær. Etter Bunnpris-butikken tok vi Remane inn til venstre og deretter første til høyre - Molværsbrauta, som vi kjørte til enden. Her var stor parkeringsplass. Til venstre for plassen(e) startet grusveien som går helt opp til Vonhytta (tilhører Langevåg il). Etter brua med trollet og de tre bukkene Bruse, tok vi av til venstre og opp Skinnhammerdalen. På toppen av første brattbakken så vi en liten hytte, og da vi hadde passert denne så vi et stikryss lengre framme, der stien til Vardane tok til høyre. Lett og fint terreng og god sti helt til topps. Returen tok vi via Vonhytta og stien ned til demningen. Stien møtte grusveien litt ovenfor den før nevnte brua med bukkene. Et stykke nedenfor brua tar en sti ned til venstre og tilbake til parkeringsplassen, men mange vindfall gjør denne litt kronglete. Sol og vindstille på hele turen, og nesten skyfri himmel da vi var tilbake ved bilen igjen kl. 22.00. Dagens andre topptur var endt, og vi satte kursen mot Giske. Torgeir var med.