Vaksdal
Hordaland
Fjelltreningstur på Vestlandet
(Skrevet av Petter 08.07.2008)

Tur foretatt: Juli 2008.

Forrige fjell: Svadfjellet i Gulen.

Jeg kjørte til Mo og videre inn gjennom Eksingadalen. Tok av til venstre et par kilometer etter Laviki og kjørte et lite stykke til jeg kom til en BKK anleggsveg som var låst med en bom. Jeg tipper vegen var en 7-8 km og endte opp på rundt 900 moh. Her var en demning og et regulert vassdrag. Jeg peilet gpsen mot fjellet. Det ble en lang tur. Jeg måtte rundt noen vann med mye og bratt snø før jeg kom meg inn på ryggen mot selve toppen som hele tiden var innhyllet i skodde. Kom først tilbake til bilen litt etter halv elleve. Jeg kjørte tilbake til Mo uten å finne noen form for overnatting. Jeg fortsatte oppover Modalen til mine to fjell neste dag og fikk slått opp teltet ved en slags rasteplass og et halvbrent jonsokbål. Heldigvis hadde det sluttet å regne og værmeldingene de neste dagene var svært gode.

Neste morgen stod Runderabben i Modalen for tur.